Nastavljena kampanja o doniranju organa MediGroup deo podrške „Produži život“

Nazad

Sa tri donora na milion stanovnika na samom smo dnu evropske liste. Detaljno i transparentno informisanje javnosti je ključno za povećanje broja donorskih kartica, a još je važnija promena svesti ljudi i razbijanje predrasuda o tom plemenitom činu.

Podrška zdravstvenih radnika u privatnom sektoru veoma je važna“, poručeno je na predavanju koje su predstavnici Ministarstva zdravlja i Hemofarm Fondacije održali zaposlenima u Opštoj bolnici MediGroup, članici istoimenog najvećeg privatnog zdravstvenog centra u Srbiji.

Mirjana Laušević, koordinator za transplantaciju pri KCS–u rekla je da su predavanja i stalna diskusija o donorstvu najbolji način za popravljanje statistike.

„Samo njih 10 odsto na listama za čekanje doživi transplantaciju. Neophodno je aktivno učešće građana jer samo jačanje solidarnosti svih nas vodi povećanju broja donora. Donatorske kartice jesu važne ali je mnogo važnije da budemo svesni važnosti ove teme. Nova zakonska rešenja koja predlažu pretpostavljenu saglasnost doniranja organa svakako su korak ka boljem razumevanju suštine donorstva.“ istakla je dr Mirjana Laušević, koordinator za transplantaciju pri KCS-u.

Ivana Vulić, direktorka marketinga MediGroup napomenula je da zdravstveni radnici imaju još veću odgovornost u širenju poruke o dragocenosti života i doniranju organa. “U svom radu svakodnevno dobijamo manje ili veće bitke, ali je produžetak života pobeda u najvećoj od svih. Zato je MediGroup dao podršku ovoj kampanji jer smo svi na istoj strani, u borbi za humanije društvo“, rekla je Ivana Vulić direktorka marketinga MediGroup.

Svoje iskustvo o lečenju, transplantaciji i kvalitetu života sa novim organom podelila je i Sandra Stojanović, aktivista Udruženja transplatiranih pacijenata.

Hemofarm Fondacija, kao partner Ministarstva zdravlja, poslednjih meseci intenzivno sprovodi kampanju podizanja svesti ljudi i razbijanja predrasuda o doniranju i transplantaciji organa. „Dva donora na milion stanovnika u Srbiji jeste malo ali napominjem da nije broj kartica sam po sebi cilj. Nama je važnije da ljudi među sobom, u krugu porodice i prijatelja, pričaju o doniranju i da izgrade pozitivan stav o toj temi. Svesni smo da je reč o dugoročnom poslu, ali je cilj vredan toga,“ rekla je Suzana Đorđević, direktorka Hemofarm Fondacije.

Kampanja „Produži život“ ulazi u novu fazu podrškom filmu koji govori o prvom slučaju transplantacije koštane srži u svetu, o čemu će biti reči i tokom ovogodišnjeg FESTA.